08sie
Infineon EB3xx – programowanie PC i konfiguracja
Sterowniki Infineon EB3xx można programować z poziomu PC przy pomocy odpowiedniego oprogramowania. Aby tego dokonać potrzeba przejściówki USB-RS232 TTL.
Łączymy sterownik z przejściówką wedle poniższego schematu.
Sterownik powinien być wyłączony – wystarczy wyłączyć na stacyjce (rozewrzeć czerwony i różowy przewód).
Procedura:
- Sprawdź w managerze urządzeń jaki port COM system ustawił dla twojego programatora
- Wyłącz sterownik na stacyjce lub wyłącz mu zasilanie, podłącz konwerter USB-TTL, następnie podłącz wszystko do komputera.
- Uruchom program, wczytaj zapisany schemat dla konkretnego modelu
- W polu nr 6 ustaw model sterownika
- Zmodyfikuj pozostałe parametry wedle potrzeb
- Wybierz numer portu COM w polu 3
- Kliknij na przycisk Start Transmit
- Program nawiąże połączenie ze sterownikiem, będzie widoczny pasek postępu, a poniżej w okienku pojawi się komunikat „Finished”
- Po odłączeniu programatora rozłącz niebieski i zielony przewód we wtyczce (ma być połączony tylko na czas zapisywania ustawień)
Program do konfiguracji oraz szablony ustawień: Infineon v2
Przed pierwszym uruchomieniem dodaj do rejestru biblioteki wymagane do uruchomienia programu. Odpowiedni skrypt znajduje się w katalogu z programem (osobno dla systemów 32bit i 64bit)
- 1. Wczytuje plik .asv będący szablonem ustawień.
- 2. Zapisuje bieżące ustawienia do pliku .asv.
- 3. Pole wyboru portu COM przypisanego dla przejściówki USB-RS232
- 4. Przycisk rozpoczęcia wysyłania nowych ustawień do sterownika
- 5. Pasek postępu wysyłania nowych ustawień do sterownika. Poniżej znajduje się okienko z aktualnymi informacjami o transmisji.
- 6. Pole wyboru modelu sterownika. Wybierz z listy taki, jakim dysponujesz. Model sterownika nadrukowany jest wewnątrz na na jego PCB.
- 7. Pole wyboru rodzaju podłączonego silnika: ustaw 'Compatible’. Nie ma potrzeby zmiany tego parametru.
- 8. Prąd fazy. Zazwyczaj powinien być ustawiony jako 2.5x większy niż prąd maksymalny sterownika. Mniejsza wartość tego parametru zmniejsza moment obrotowy przy małych prędkościach, ale dzięki temu silnik mniej się grzeje. Wyższa wartość zwiększa moment obrotowy przy małych prędkościach, ale zwiększa ryzyko przegrzania silnika.
- 9. Prąd sterownika – maksymalny prąd pobierany z akumulatorów. Ustawiany w zależności od modelu sterownika i jego możliwości. Należy ustawiać z rozwagą i nie przekraczać maksymalnych wartości.
- 10. Minimalne napięcie – próg napięcia akumulatora, poniżej którego sterownik zostanie wyłączony.
- 11. Histereza, różnica między napięciem wyłączenia sterownika, a ponownego włączenia po podniesieniu się napięcia. Zazwyczaj ustawia się 1V.
- 12. Napięcie ładowania regeneracyjnego – nastawiany zależnie od posiadanej instalacji.
- 13. Ogólne ograniczenie prędkości dla sterownika
- 14. Sposób obsługi przełączników prędkości. Ustaw “0: Switch 3spd X1 X2” dla obsługi klasycznego przycisku 3 pozycyjnego podłączanego do wyjść X1 i X2
- 15.Domyślna prędkość ustawiona po uruchomieniu sterownika. Jeśli nie używasz wyjść X3 i X4 (a zazwyczaj się ich nie używa) – wybierz X1 lub X2
- 16-19 – Ustawienia prędkości dla poszczególnych przełączników. 0-120% wartości ustawionej w polu 13
- 20. – Ustawienie typu diody led podłączonej do sterownika i informującej o jego stanie. Zazwyczaj nie ma potrzeby ruszać czy zmieniać tej opcji.
- 21. – Procentowa wartość prędkości z pola 13, którą sterownik da do dyspozycji podczas cofania (jazdy wstecz)
- 22. – Czas prądu maksymalnego, który występuje szczególnie wtedy, gdy silnik kręci się ze stosunkowo niską prędkością. Wartość tego prądu ustawia się w polu 8, a w tym czas jego trwania. Zaleca się, by ten parametr był jak najmniejszy – 1s lub 0.5s Zmniejsza to grzanie się silnika zmniejszając moment. Jeśli silnik dysponuje DUŻĄ rezerwą, parametr można zwiększyć. Zalecana ostrożność i monitoring temperatury.
- 23. – Czas w sekundach, po którym wychylenie manetki powoduje uruchomienie automatycznego tempomatu. Zaleca się ustawianie 15sek.
- 24. – Sposób aktywacji hamowania regeneracyjnego. 1 = hamowanie aktywuje się po użyciu klamek hamulcowych, 0 = hamowanie aktywuje się po użyciu klamek hamulcowych lub po zwolnieniu manetki na pozycję 0.
- 25. – Siła hamująca podczas hamowania regeneracyjnego. Im wyższa wartość tym siła hamowania będzie wyższa.
- 26. – Włącza (1) lub wyłącza (0) automatyczny tempomat
- 27. – Opcja ustawiania zabezpieczenia przez kradzieżą, sterownik potrafi zablokować koło. Wewnątrz sterownika jest jedno z pól oznaczone jako TB. Ustawiając opcję “ 0:Low” można pole TB zewrzeć z masą GND aktywując funkcję. Ustawienie “1:High”spowoduje, że sterownik będzie oczekiwał capienia +12V. Zazwyczaj powinno się ustawić “0:Low”
- 28. – Zabezpieczenie manetki – jeśli sterownik wykryje nietypowe napięcie na manetce to automatycznie się wyłączy. Zaleca się włączenie tej opcji – “1”
- 29. – Aktywuje (0:Ture) lub dezaktywuje (1:False) czujnik pedałowania PAS
- 30. – Ilość impulsów z czujnika pedałowania zanim wspomaganie zostanie uruchomione.
- 31. – Maksymalna prędkość, do której działa wspomaganie PAS
Pytania, sugestie, pomysły?
Autor: tas, kategoria: Bez kategorii
Zostaw swój komentarz
Przyłącz się do dyskusji i napisz komentarz!
Reklama
-
Powered by Google Translate.
-
Co nowego…
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza) 5 marca 2021
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500 17 listopada 2020
- Watomierz TK i TR 28 września 2020
- Budujemy Falcona dla dziewczyny! 4 października 2019
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8 31 lipca 2019
Najnowsze komentarze
- tas - KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- tas - Diagnostyka sterownika
- tas - Kontakt
- tas - Szprychy – co, jak, gdzie
- tas - Diagnostyka sterownika
Gotowe konstrukcje...
Silnik i napęd...
Sterowniki...
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza)
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- Zmiana LVC sterownika
- Ograniczenie mocy/prędkości na przycisk
- Sterownik chłodzony wentylatorem?
- Sabvoton MINI i SVMC – programowanie PC/Android i konfiguracja
- Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Diagnostyka sterownika
- Brake High – hamulec i światła stopu
Akumulatory i osprzęt...
Różne...
- Watomierz TK i TR
- [=]Rower elektryczny i woda :)
- Przydatne linki „ebike’owe”
- Zasilacz „uruchomieniowy”
- Ogrzewane rękawiczki ebajkowe
- Oświetlenie LED przełączane przyciskiem
- Tania przetwornica 45-250V -> 12V (lub 5V)
- Zabezpieczenie termiczne instalacji
- Wolnobieg 5s z 11T
- Rozginanie wahacza/ramy
- Lista elementów do budowy ebajka
- Jaką manetkę wybrać?
- Jaki silnik? Jaki sterownik?
- Rower elektryczny – garść wskazówek.
- Szprychy – co, jak, gdzie
- Komputer pokładowy „Pikacz”
- Pojemnik na baterie (laminowanie)
Bardzo różne :)
Gdzie kupić?
- Sklep internetowy Silniki elektryczne do rowerów, sterowniki, BMS, ładowarki, manetki i inne
Czytelnicy
Nurtuje mnie pewien problem. Myślę o budowie roweru z napędem na oba koła, czyli z przednim i tylnym napędem. Czy moąna zwykły sterownik przystosować do takiej pracy? Jak wysterować taki zestaw aby moment obrotowy przepływał płynnie pomiędzy osiami w zależności od obciążenia? np. Jeżeli jest płasko to moment 80% na tył 20% na przód. Jeżeli podjazdy lub las i grząski teren to przykładowo 80% na przód a 20% na tył.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Leszek
Da się podłaczyć 1 manetkę do 2 sterowników, natomiast moment obrotowy będzie się nie jako sam rozdzielał :) Ale czy jest sens budować 2WD to inna sprawa :)
Powinieneś jeszcze podać ustawienia portu COM bo nie są standardowe
Zgadza się, nie są, ale tylko, jeśli używamy fabrycznego kabeka do programowania. W przypadku używania prostego konwertera USB-TTL nie jest potrzebne ustawianie portu i procedura działa bez dodatkowych zmian.